Jun 15, 2011

Rasa Hebat Berpantang dengan Premium Beautiful & Maharani

Berpantang..anda pernah berpantang atau tidak?? mungkin dah atau baru nak alaminya..apa2 pun sy akan kongsikan sedikit sebanyak tentang berpantang  versi melayu dan seterusnya dengan detailnya berpantang dengan PREMIUM BEAUTIFUL & MAHARANI mmg akan rasa kelainan, semakin seronok, rasa hebat dan bahagia..Antara amalan2 tradisional berpantang adalah:
Kalau berpantang secara biasa ada setengah orang akan bahagia dan dapat melakukan semua amalan jika mempunyai org yang menjaga atau teman sewaktu berpantang Bagi yang berpantang sendiri jauh dari mak ayah dan takde pembantu tak dapat melakukan semua amalan kekurangan waktu cerewet nak buat sorang2 tambahan lagi kalau brsalin bedah mmg banyak amalan2 berpantang yang tak dapat di lakukan semasa tempoh tersebut.

Proses bersalin membuatkan tubuh ibu tidak seimbang. Kehilangan darah semasa bersalin membuat badan menjadi sejuk. Dikatakan pantang-larang Melayu, sekiranya diamal secara lengkap, iaitu mengurut, berbengkung, mematuhi larangan makanan, serta mengambil jamu dan herba, mujarab untuk mengembalikan tubuh badan wanita kepada keadaan sihat dan juga dapat mengimbangkan kembali elemen dalam badan.Dikatakan wanita yang rajin berpantang dijamin akan mendapatkan kembali potongan badan yang asal, menjadi sihat dan cergas seperti sedia kala, kelihatan jelita  


Kini, wanita melayu di bandar tidak dapat melakukan kesemua amalan pantang sebab tiada keluarga di sisi dan makcik2 yang pakar dalam bidang mengurut, bertungku makin kurang berbeza dengan kehidupan masyarakat di kampung.
Berbengkung
Anda boleh pilih antara 3 jenis bengkung:
1. Bengkung barut yang sama seperti barut kanak-kanak.
2. Bengkung Mia yang lebar dan diikat bersilang-seli dari bawah ke atas.
3. Bengkung Jawa atau bengkung lilit yang merupakan kain lebar sepanjang 15m dililit kemas dari pinggul sampai ke payudara.

Faedah berbengkung

• perut kempis,
lemak dan selulit akan pecah;
mencegah dari makan berlebihan.
• berat badan turun,
• potongan badan kembali kepada bentuk asal ,
• organ dalaman tidak bergoyang menyebabkan organ tersebut lebih cepat kecut dan kembali ke tempat asal;
• abdomen dan otot longgar menjadi ketat;
• postur menjadi tegak, justeru, membantu tulang belakang.
Antara pengalaman sy sendiri berbengkung secara tradsional yang sy pernah alami adalah:
  • Sukar untuk pakai sendiri, kena kuat semangat sbb nak bergerak dengan berbengkung biasa sangat terbatas pegerakkan..nak menyusu anak pun kena kena duk tegap.
  • Kena buka bengkung untuk buang air.
  • Biasanya sebelum berbengkung, perut kita akan di sapu dengan campuran limau nipis + kapur  @  cuka+kapur @ kunyit dan garam  depand pada ada amalan tradisional di tempat2 tertentu. masa kita sapu semua benda2 alah ni seloknya kita kena lapik dengan kain dulu di atas perut kita supaya kain bengkung kita takde la kotor sgt. biasa amalan sy buat adalah baring dulu dan stand by tempat tido terus..lepas sapu terus leak kain pelapik dan terus balut dengan bengkung ..dan tido. mula2 akan rasa syok snn rasa perut kena balut , kemas ketat dan selesa tapi bila benda2 alah yang kita sapu tu semua dah kering maka bermula la satu episod yang sy tak suka sgt..wlpun ikatan kita cantik dan kemas tapi kalau dah banyak pergerakkan pasti benda alah tu akan berterabur la atas tempat tido dan lantai..kena la sapu padahal setengah org2 tua mmg tak bagi pegang batang penyapu pun waktu pantang..so tapi bila dah berpantang sendiri kena la sapu sendiri juga..    
  • kena kerap basuh kain bengkung yang kotor dengan kesan kapur air air limau tadi.
  • Pakai bengkung ni takde la lama sangat sbb bila dalam sejam pun dah boleh kering dah campuran tu. tapi setengah org lak tidak menggunakan campuran losyen atau minyak panas lepas tu baru di balut dengan bengkung..tapi pada sy ianya macam agak membazir sbb losyen dan minyak panas tu juga sebenarnya menyerap dekat kain bengkung tu.
  • Semasa sy berpantang tuk anak pertama dabn kedua sy hanya berbengkung 2 -3 kali jea sehari tu pun sekejab2  pada awal 1 pantang dah hjg2 pantang langsung dah tak buat..sibuk dengan keja rumah yang lain lak bila dah rasa makin sembuh.
  • Dan untuk anak ke tiga sy langsung tak berbengkung sbb sy bersalin secara bedah.mmg langsung tak sedap rasa perut ni mengeleber jea .dengan tu maka bermula la detik perkenalan sy dengan PREMIUM BEAUTIFUL dan MAHARANI yang HEBAT .
So dari sini kita boleh tgk banyak kelemahan bengkung tradisional berbanding dengan bengkung PREMIUM BEAUTIFUL


Pemakaian PREMIUM BEAUTIFUL semasa tempoh berpantang NYATA BOLEH mengeluarkan darah kotor dari badan. Fakta yang menakutkan, wanita yang baru bersalin akan mempunyai banyak darah kotor dalam badan, jika darah kotor tersebut belum dikeluarkan, ia akan menyebabkan kesan sampingan seperti pening kepala, berat kepala, loya serta kesan lain. Yang menakutkan lagi kadar Metabolisme menjadi rendah - YA! anda GEMUK selepas berpantang. Tahniah kepada yang telah menjalani tempoh berpantang bersama PREMIUM BEAUTIFUL. Selain mendapat semula bentuk badan yang langsing, rahim yang ketat, badan anda juga terasa ringan tanda sihat.

KELEBIHAN BENGKUNG PREMIUM BEAUTIFUL BERBANDING BENGKUNG TRADISIONAL.

1- lebih senang nak pakai
2-tak perlu tangalkan bengkung untuk membuang air besar atau kecil
3- tak perlu pakai ramuan2 tradisional di perut hanya pakai bengkung PREmium BEautiful yang di sulami FIR yang dapat membantu menyembuhkan luka dalaman, angkat rahim, kecutkan rahim dan kempiskan perut.
4-boleh berbengkung lebih lama dengan PREmium Beautiful ..kalau yang tradisioanal dah tak selesa pakai kalau dah ramuan yang di tampal kat perut jadi kering atau terlalu banyak pergerakan akan menyebabkan bengkung tu jadi longgar.
5-senang nak cuci..just rendam 10 minit bilas dan sidai kat bawah kipas 3-4 jam dah boleh kering
6-selain untuk kegunaa si ibu tgh pantang ianya juga boleh di gunakan untuk merawat baby yang kena Jaundis atau kuning.just balut /letak baby di atas bengkung PREMIUM BEAUTIFUL untuk beberapa jam sehari ..insyaALLAH akan hilang kuningnya.



Cahaya yang dipancar kepada bayi tersebut sebenarnya dah ada dalam bengkung PREMIUM BEAUTIFUL iaitu FIR. far infra red.
So ibu2 tak perlu risau kerana tidak perlu berjauhan dengan bayi anda..anda boleh merawatnya Hanya Di rumah .

Apabila mengunakan Long BRA PREMIUM BEAUTIFUL ianya dapat membantu menambahkan lagi kuantiti air susu kerana FIR melancarkan peredaran darah dalam badan kita dan cepat memberi tindak balas pada otak kita untuk mengeluarkan hormon bagi menghasilkan air susu.So tak perlu risau lagi bagi sesetengah ibu yang ada masalah air susu kurang.Susui lah anak anda dengan susu ibu sepenuhnya :)
feadah lain Long Bra bagi ibu berpantang adalah
  • menghilangkan lemak di belakang yang terbentuk semasa mengandung
  • memantapkan payudara ibu malah menyokong daripada tarikan graviti yang akan menjadi lanjut setelah tidak menyusu lagi
LONG BRA PREMIUM BEAUTIFUL
BERSALIN CEASER LAGI DIGALAKKAN MEMAKAI PREMIUM BEAUTIFUL


Cuba Tgk video bersalin bedah kat link bawah ni..mmg si ibu tak rasa apa masa kena bedah sbb kena bius.. tapi kena  kena ingat luka tu sebenarnya banyak dan lagi kena jaga berbanding dengan luka bersalin normal.   


Saya memang saran sangat2 pada ibu yangbersalin bedah supaya memakai PREMIUM BEAUTIFUL dan Herba MAHARANI untuk memastikan diri  si ibu kembali sihat dalaman dan juga luaran. Apabila kita bersalin bedah , banyak amalan tradisonal tak dapat di lakukan  seperti bertungku dan berurut di bahagian perut, mengangkat rahim dan juga berbengkung mengunakan ramuan2 seperti limau +kapur.

Bagaimana PREMIUM BEAUTIFUL Sangat Membantu IBU yang bersalin secara Bedah

  • Waist Nipper (bengkung) PREMIUM BEAUTIFUL yang di sulami dengan FIR dapat membantu menyembuhkan luka dalaman, membuang angin dibahagian perut dan juga badan
  • LOng Girdle atau Seluar dalam PREMIUM BEAUTIFULjuga dapat menyembuhkan luka dalaman dan juga yang penting mengecutkan rahim , melancarkan darah nifas agar semua darah kotor dapat keluar semua.mengangkat rahim ketempat yang asal selepas process bersalin..
Ciri-ciri PREMIUM BEAUTIFUL amat sesaui untuk ibu bersalin bedah kerana

· Premium Beautiful mempunyai ciri-ciri tertentu- sistem cangkuk yang kemas yang memang boleh dipakai selepas pembedahan.
·  Premium Beautiful mempunyai ciri-ciri khas boleh dipakai walaupun sebelum luka sembuh atau atas nasihat doktor anda (selepas 2 minggu atau lebih).
· Buat ujian ringkas dahulu dengan selimutkan Bengkung PB ini diatas perut anda dahulu, perlahan-lahan kancingkan satu persatu.Rasakan dulu keselesaannya. 'Be alert' juga pada apa-apa kengiluan berlaku. Jika tahan sakit pakai, jika tidak tahan sebarang kesakitan sila tanggal, tunggu sakit hilang- pakai semula berulang kali sehingga anda selesa sepenuhnya.
·Terbukti, FIR didalam Premium Beautiful membantu mempercepatkan penyembuhkan sebarang luka pembedahan.

Ada pengguna PREMIUM BEAUTIFUL  yang telah memakai seawal 2 minggu selepas bersalin. Terbukti perut selesa, hilang rasa takut. Rahim cepat susut, Strecth mark ketara bezanya, yang paling best luka mereka lagi cepat sembuh dan kering. Ada juga menyuarakan berita gembira ngilu-ngilu didalam rahim hilang! hanya selepas mengamalkan selepas beberapa hari sahaja memakai Premium Beautiful Corset

Berurut
feadah berurut
 melancarkan perjalanan darah;
• mengeluarkan darah yang terperangkap dan tertakung;
• menaikkan rahim;
• membetulkan urat tegang, terputus atau yang terkeluar dari tempatnya
• memecahkan lemak;
• mengetat dan membentuk tubuh.
Urutan di bahagian payudara juga melancarkan susu ibu dan ini disokong oleh pakar perubatan juga.
Semuu feadah-feadah berurut di atas juga boleh di dapati dengan memakai PREMIUM BEAUTIFUL..Bagaimana ???

KERANA PREMIUM BEAUTIFUL mempunyai FIR

sila rujuk fungsi FIR di link bawah

http://sihat-cantik2u.blogspot.com/2010/12/bagaimana-fir-berfungsi-keistimewaan.html


JAMU
Ibu baru disarankan memakan jamu serta herba panas seperti halia dan berpantang dari mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran yang "sejuk". Anda tidak digalakkan memakan hidangan berminyak, dan ini akan membantu anda kembali kepada berat badan asal (baca lebih lanjut mengenai cara pemakanan yang boleh membantu anda kembali ke berat badan yang asal). Ibu baru juga dilarang meminum air ais atau minum secara berlebihan sebab perut yang kembang akan sukar untuk mengecut. Bidan biasanya menggalakkan makan kunyit banyak-banyak sebagai ulam atau jus sebab ia berkhasiat untuk mengecutkan rahim.

Jamu juga dikatakan berkhasiat untuk:
• mengembalikan tenaga;
• memanaskan badan;
• mengeluarkan lemak dan toksin;
• dan, melawaskan ke bilik air.

Gantikan jamu bersalin dengan HERBA MAHARANI ..kerana kalau jamu bersalin yang ada di pasaran kadang2tak mampu di habiskan semasa berpantang...dah banyak kawan2  saya tanya majority beli jamu bersalin tak dapat menghabiskan kesemua jamu tersebut kerana beberapa sbg antaranya:
  • kurang displine sbb perlu makan selama 44 hari ... tiap2 hari kena makan jamu.
  • risau jamu akan meyebabkan bayi menjadi cirit bagi yang menyusu dada.
  • certain jamu tak boleh makan jika bersalin bedah..so perlu beli pati ikan haruan bagi menyembuhkan luka bedah
So di sini sy bagi link kelebihan dan khasiat HERBA MAHARANI..

http://sihat-cantik2u.blogspot.com/search/label/Herba%20Maharani

PREMIUM BEAUTIFUL DAH MERANGKUMI amalan2 pantang tradisonal.. Jom kita perpantang dengan PREMIUM BEAUTIFUL  & HERBA MAHARANI  di zaman alaf moden ni. TAPI kita masih lagi mengamalkan amalan2 tersebut jika masih ada peluang dan hanya bersalin normal.


Bakal-bakal Ibu buatlah pilihan bijak untuk diri  sendiri..Pentingkan kesihatan diri sendiri..sayangilah diri sendiri dahalu sebelum kita menyayangi anak2 dan suami.. kalau kita sihat  di dalam dan cantik di luar....itu adalah jaminan untuk kita bahagia dan menjaga keluarga kita...
bagi para suami pula..hadiahkanlah untuk isteri yang telah bersusah payah bertarung nyawa untuk melahirkan zuriat anda...DAn yang paling penting BAKAL IBU..HADIAHKANLAH DIRI SENDIRI SESUATU YANG BERHARGA ATAS SEGALA PERGORBANANMU..SESUNGGUHNYA WANITA ITU BERHAK UNTUK CANTIK DAN SIHAT DEMI INSAN TERSAYANG.

Tapi ada setengah golongan yang saya jumpa lebih berkira untuk membeli PREMIUM BEAUTIFUL untuk kesihatan tapi tak berkira untuk membeli baju , handbag  , handphone yang berjenama mahal2 dan sentiasa ikut trend..sedangkan pelaburan 2 ribu lebih untuk kesihatan dan kecantikan diri sendiri di abaikan..wal hal kesihatan yang lebih penting dari semuanya. jika kita sakit maka semua nikmat dunia akan hilang..untuk ibu yang dah punyai anak....siapa yang nak jaga makan minum , pakai anak dan suami kita kalau kita sakit...renung2kan lah..


Untuk maklumat lanjut atau nak order terus PREMIUM BEAUTIFUL boleh hubungi sy Haslina @ 012-9379395 ..RUndingan & percubaan PREMIUM BEAUTIFUL adalah PERCUMA..cepat calling2